Z Brna ubudou autobusy, pojede více vlaků

Rozsáhlé změny čekají od 1. ledna dopravu v okolí Brna. Obyvatelé bezmála stovky obcí se musejí připravit na úpravy, které jim přinese zavedení integrovaného dopravního systému. Ve čtvrtek večer změny stvrdilo zastupitelstvo Jihomoravského kraje.

Odborníci území rozdělili na jednotlivé tarifní zóny. Jízdné se bude řídit mimo jiné tím, kolik zón při cestě projedou. Nově získají cestující na venkově dosud velmi omezenou šanci pořídit si předplatní jízdenky pro jednu či více zón, a to i pro městskou hromadnou dopravu v Brně (tu tvoří zóny 100 a 101).

Podle podkladů společnosti KORDIS JMK, která přípravu změn zaštiťuje, získá velká část obcí na venkově častější spojení – autobusy však ve většině případů povedou k přestupním uzlům, zejména železničním stanicím. Právě posílená železnice se prostřednictvím zkoordinovaných jízdních řádů stane osou nového systému a má urychlit spojení s krajským městem, takže ani přestupy neprodlouží čas strávený cestováním. Změna navíc částečně uleví centru Brna od intenzívní dopravy. Nově budou některé autobusy brněnské hromadné dopravy například linky 41, 75 či 48 zajíždět také do okolí města.

Jednání o jízdních řádech v těchto dnech vrcholí a autoři projektu slibují ve čtvrtém čtvrtletí uskutečnit masivní informační kampaň, v níž obyvatele seznámí s pravidly i výhodami nového systému. Do té doby se musí mimo jiné uskutečnit úpravy přestupních uzlů a další změny, které požadují starostové zapojených obcí.

Rovnost bude přinášet podrobné informace o přípravě systému. Například příští týden mohou čtenáři v naší aréně zasílat své otázky řediteli společnosti KORDIS JMK Jaromíru Holcovi.

Rovnost, miš,
20. září 2003