Revoluční systém dopravy startuje

Brněnsko propojí jednotná doprava, jedna jízdenka platí pro vlak, autobus i tramvaj

Brno - Cesta.z Brna do Blanska, při níž člověk s jedinou jízdenkou přesedne z tramvaje na vlak a autobus přestane být snem

Od startu revolučního systému dopravy, jenž propojí vlakovou, autobusovou a městskou hromadnou dopravu mezi Brnem a více než sto obcemi ve dvacetikilometrovém okruhu, děli lidi hodiny, "Všechno je připraveno, zbývá dolepit jízdní řády," tvrdí Květoslav Havlík ze společnosti Kordis, která dohlíží na zavedeni a fungováni systému.

Oblast Brněnska, Blanenska, Tišnovska a Vyškovska se od 1. ledna i rozdělí na třicet tarifních zón, přičemž cestující bude platit podle toho, kolika zónami projede. Novinkou je také to, že lidé v Brně se mohou rozhodnout, zda pojedou vlakem, nebo tramvají. "vlak bude výhodný zejména pro cestující z Chrlic, Řečkovic, okolí královopolského nádraží a slatinské průmyslové zóny," uvádí se v informačním letáku Kordisu. Pro všechny typy dopravy bude platit jeden jízdní doklad.

Na perónech nádraží se již objevily oznamovače jízdenek, stejné oznamovače budou také v regionálních autobusech. Kordis dosud vytiskl 50 tisíc informačních letáků a více než 6 tisíc jízdních řádů.

Integrovaný systém se ovšem nesetkal jen s ovacemi. Smlouvu o zajištění financování systému zatím neschválila asi třetina obcí,“Neznamená to však, že se k systému nepřipojí. V některých z nich dosud zastupitelstva o připojení nehlasovala, u těch obcí, které zatím smlouvu neschválily, budeme jednat dále,“ sdělil Havlík. Pro občany však platí, že od prvního ledna vyjedou všechny spoje podle úplatných jízdních řádů bez ohledu na to, zda jejich obec k systému přistoupila, či ne. Mezi obcemi, které systém odmítly, jsou například Kuřim a Šlapanice.

Historicky první „integrovaná“ linka vyjede z Velké Bíteše ve 4.17 hodin do Brna. “Žádný křest šampaňským se nechystá“ řekl Havlík.

MfD, 27. prosince 2003