Brno získalo po letech první novou tramvaj

Po třech letech usilování se Brno dočkalo nové nízkopodlažní tramvaje. Má název Anitra a po ověřovacích jízdách a zkouškách se za dva týdny objeví v běžném provozu. Dopravní podnik zatím neví, na jakou trasu vůz nasadí, ale hovoří o lince číslo 5 mezi Štefánikovou čtvrtí a Starým Lískovcem. Generální ředitel dopravního podniku Bedřich Prokeš tvrdí, že v Brně se tak objeví první skutečně nízkopodlažní tramvaj. Dosud tam jezdily jen vozy s nízkopodlažní úpravou, které mají jediné dveře se sníženým vstupem. Oproti tomu nová tříčlánková tramvaj se dvěma klouby má sníženou podlahu v celé střední části. „Nové vozy uspoří až 40 procent energie. Snížená podlaha umožní bezproblémový nástup,“ uvedl Prokeš. Jde o první z patnácti nízkopodlažních tramvají, které pro Brno vyrobila plzeňská firma Škoda-Dopravní technika. Město bude až do roku 2005 kupovat pět vozů ročně, přičemž cena jedné tramvaje činí 32,5 milionu korun. O tuto zakázku, která patří mezi největší svého druhu v republice, bojovala tři roky se Škodou pražská firma Inekon.

MfD, (los), 27. února 2003